Στην άσκηση αυτή θα ορίσουμε τις σταθερές και τις μεταβλητές διαστάσεις. Κι αυτό γίνεται σε σχέση με τα Reference Planes που δημιουργήσαμε στη προηγούμενη άσκηση.
1. Από Home > Annotate
2. Από τα πάνελ που εμφανίζονται και στο Dimension επιλέξτε το Aligned
3. Μετακινήστε το δείκτη πάνω και αριστερά στο RP όπως δείχνω στην επόμενη εικόνα και μόλις φωτιστεί,
4. Αριστερό κλικ πάνω της και θα εμφανιστεί η γραμμή της διάστασης, όπως φαίνεται στη συνέχεια :
5. Πλησιάζουμε τη γραμμή διάστασης στο δεξιό RP και μόλις φωτιστεί
6. Αριστερό κλικ πάνω του για να ορίσουμε τη πρώτη διάσταση
7. Αριστερό κλικ λίγο πιο πέρα για να τελειώσουμε. Το αποτέλεσμα το βλέπετε στην επόμενη εικόνα.
Η διάσταση που ορίσαμε ορίζει το μήκος του τραπεζιού
Δυο επισημάνσεις σοβαρές εδώ. Η πρώτη, η διάσταση δεν κλειδώνεται που σημαίνει πως μπορούμε να μεταβάλουμε τη τιμή της, δηλαδή είναι μια μεταβλητή του τραπεζιού μας και η δεύτερη, η διάσταση εξαρτάται στην αρχή και το τέλος της από τις αντίστοιχες RP.
Συνεχίζουμε ορίζοντας τις διαστάσεις και σε άλλες χαρακτηριστικές θέσεις της κάτοψης των RP.
8. Ορίζουμε από αριστερά το πλάτος του τραπεζιού με την αντίστοιχη διάσταση, που και αυτή δεν τη κλειδώνουμε, άρα είναι μια παράμετρος. Τη βλέπετε στην επόμενη εικόνα:
Αριστερό κλικ προς τα κάτω για να τελειώσετε τη διάσταση
9. Επίσης κάτω από τη διάσταση του πλάτους, ορίστε διαδοχικά με διαστάσεις τα δυο τμήματα, όπως βλέπετε στην επόμενη εικόνα και αριστερό κλικ για να τη τελειώσετε.
10. Οι δυο διαστάσεις παραμένουν και αυτές ξεκλείδωτες ως μεταβλητές, αλλά αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι το EQ από τη πάνω πλευρά της διάστασης που είναι διαγραμμένο με μια κόκκινη γραμμή.
Κλικ πάνω του για να φύγει η κόκκινη γραμμή. Το EQ ορίζει αν οι δυο διαστάσεις θα είναι ίσες όταν μεταβάλλουμε το μήκος. Εφόσον το ενεργοποιήσαμε, ορίζουμε πως σε κάθε μεταβολή, αυτές θα είναι ίσες. Το αποτέλεσμα το βλέπετε στην επόμενη εικόνα.
Αριστερό κλικ για να τελειώσετε με τη διάσταση.
11. To ίδιο κάνουμε και για τη διάσταση του πλάτους όπως βλέπετε στην επόμενη εικόνα:
12. Θα ορίσουμε τώρα τις σταθερές διαστάσεις αυτές δηλαδή που δεν εξαρτώνται από οποιαδήποτε διαφοροποίηση των μεταβλητών μεγεθών του τραπεζιού.
Το κάνουμε με τον ίδιο τρόπο που έδειξα προηγουμένως μόνο που τώρα τις κλειδώνουμε
Πρώτα τη δημιουργούμε
13. Αριστερό κλικ πάνω στη κλειδαριά και κλειδώνουμε τη διάσταση
Αριστερό κλικ κάπου έξω για να τελειώσουμε με τη διάσταση αυτή.
14. Ακολουθώντας τα προηγούμενα δυο βήματα ορίζουμε και τις άλλες κλειδωμένες διαστάσεις στη κάτοψή μας. Τις βλέπετε στο επόμενο σχέδιο:
Δημιουργήσαμε μέχρι στιγμής τις απαραίτητες διαστάσεις, μεταβλητές και σταθερές.
Τις δυο μη κλειδωμένες διαστάσεις που ορίζουν το μήκος και το πλάτος του τραπεζιού, που είναι οι μεταβλητές παράμετροι θα τις δώσουμε αντίστοιχα ονόματα για να μπορούμε εύκολα να τις διαχειριστούμε.
15. Επιλέξτε με αριστερό τη πάνω του μήκους
16. Εμφανίζεται λίγο πιο πάνω η ομάδα με τις διάφορες παραμέτρους.
Ανοίξτε το κυλιόμενο μενού της Label και κλικ στο Add parameter…
17. Εμφανίζεται η καρτέλα Parameter Properties. Στο πεδίο Name της Parameter Data, πληκτρολογήστε: Μήκος και τέλος ok για να φύγετε από τη καρτέλα.
Παρατηρείτε πάνω στη Label και στο κυλιόμενο μενού της να υπάρχει τώρα και η παράμετρος: Μήκος = 1.20, αλλά να εμφανίζεται επίσης και πάνω από τη διάστασή μας.
18. Την ίδια διαδικασία ακολουθούμε και για την άλλη διάσταση του πλάτους, δίνοντας το όνομα: Πλάτος. Το βλέπετε στην επόμενη εικόνα:
19. Θα δούμε τώρα, αν αλλάζοντας τις τιμές του ύψους και του πλάτους πως λειτουργούν οι μεταβλητές και σταθερές διαστάσεις.
Από Ribbon > Home tab > και στο πάνελ Properties κλικ στο Family Types
20. Εμφανίζεται η καρτέλα Family Types. Μέσα από τη καρτέλα αυτή διαχειριζόμαστε τις παραμέτρους μας
Ας ελέγξουμε τώρα τη δουλειά μας μέχρι εδώ. Μετακινήστε τη καρτέλα κάπου στην άκρη για να βλέπετε την επιφάνεια σχεδίασης και αλλάξτε τη τιμή του πλάτους για παράδειγμα σε 1.00 και Apply. Αν όλα είναι σωστά, αλλάζει αναλογικά το πλάτος, παραμένοντας σταθερές οι κάθετες διαστάσεις 0.10 και 0.15
Δώστε στο Πλάτος τη παλιά τιμή 0.70 και Apply. Η διάσταση επανέρχεται στην αρχική της κατάσταση.
21. Δώστε τώρα και στο μήκος μια άλλη τιμή, για παράδειγμα 1.60. Αν όλα είναι σωστά, θα αλλάξει αναλογικά η διάσταση, και παραμένουν σταθερές οι οριζόντιες διαστάσεις 0.10 και 0.15
Επειδή θέλουμε μεταβλητό το ύψος του τραπεζιού μας και σταθερό το πάχος της τάβλας του, θα πρέπει να ορίσουμε τις αντίστοιχες διαστάσεις. Θα το κάνουμε από μια όψη.
22. Από Project Browser κλικ στο Front του Elevation
23. Ορίστε πρώτα τη διάσταση του ύψους η οποία θα είναι μεταβλητή, όπως βλέπετε στην επόμενη εικόνα:
24. Ορίστε και το πάχος της τάβλας σταθερό, όπως στην επόμενη εικόνα:
25. Αριστερό κλικ όσες φορές απαιτείται για να φύγετε από τη διαδικασία.
Θα δώσουμε τώρα όπως κάναμε λίγο πιο πάνω στη μεταβλητή διάσταση, ένα όνομα.
26. Επιλέξτε με αριστερό τη διάσταση του ύψους και στο menu του Label πιο πάνω κλικ στο Add parameter…. Και στη καρτέλα που εμφανίζεται και στο Name πληκτρολογήστε: Υψος και ok για να φύγετε. Το αποτέλεσμα όπως στη συνέχεια:
Kλικ με το αριστερό όσες φορές χρειάζεται για να φύγετε από τη διαδικασία
Θα ελέγξουμε τώρα αν λειτουργούν η μεταβλητή διάσταση ύψος αλλά και η σταθερή του πάχους της τάβλας.
27. Όπως κάναμε πιο πάνω, κλικ στο Family types , στη παράμετρο: Υψος δίνουμε μια νέα τιμή για παράδειγμα 0.30 και βλέπουμε αν γίνονται οι αλλαγές. Αν όλα πήγαν καλά, θα έχετε τη παρακάτω εικόνα:
28. Πληκτρολογήστε την αρχική τιμή και ok
Εδώ τελειώσαμε την δεύτερη άσκηση. Όπως είδατε τα πράγματα είναι απλά.
Στην επόμενη άσκηση θα σχεδιάσουμε τη γεωμετρία του τραπεζιού τα τμήματα του καπακιού και τα πόδια του.
Τα λέμε,
και μη ξεχνάμε κάποιους στίχους να σιγοψιθυρίσουμε
AlexMil
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου