Ανοίξτε το τελικό αρχείο του δεύτερου μαθήματος. Αν δεν το έχετε κατεβάστε το από εδώ.
Πηγαίνετε σε κάτοψη στο Floor Planes και στο Ref. Level.
Στο τρίτο μάθημα για τη σχεδίαση του τραπεζιού και αφού στα προηγούμενα μαθήματα έχουμε ορίσουμε τις σταθερές και τις μεταβλητές διαστάσεις σε σχέση με τα Reference Planes, θα σχεδιάσουμε τη γεωμετρία του τραπεζιού σε σχέση με τα Reference Planes.
1. Βρίσκεστε σε κάτοψη σε Floor Plan δηλαδή στο Ref. Level. Θα ορίσουμε πρώτα το επίπεδο εργασίας.
Από Home > panel Work plane > εικονίδιο Set
2. Στη καρτέλα Work Plane που εμφανίζεται και στη λίστα με τα Work plane στην ομάδα Specify a new Work Plane επιλέξτε Reference Plane: κάτω επιφάνεια τάβλας και ok για να κλείσετε τη καρτέλα.
3. Έχοντας ορίσει λοιπόν ως επίπεδο εργασίας το : κάτω επιφάνεια τάβλας, από Home Tab > Model Panel > και κλικ στο εικονίδιο Extusion
για να σχεδιάσουμε τη τάβλα του τραπεζιού μας.
4. Ενεργοποιείται το tab Modify/Create Extrusion. Από το πάνελ Draw κλικ στο εικονίδιο Rectangle για να σχεδιάσουμε τα ορθογώνιο σε σχέση με τα εξωτερικά RP.
5. Με αριστερό κλικ στο σημείο της αριστερής πάνω τομής των εξωτερικών RP (1ο σημείο στην επόμενη εικόνα) και στη συνέχεια στο εκ διαμέτρου απέναντι σημείο (2ο σημείο στην επόμενη εικόνα), σχεδιάζουμε το ορθογώνιο της τάβλας
6. Με αριστερό κλικ πάνω σε κάθε ανοικτή κλειδαριά τη κλείνουμε, όπως βλέπετε πως ξεκίνησα να κάνω στην επόμενη εικόνα:
Με το κλείδωμα διασφαλίζουμε πως το ορθογώνιο θα ακολουθήσει τα RP, που και αυτά υπενθυμίζω είναι κλειδωμένα σε διαστάσεις μεταβλητές και σταθερές.
7. Τσεκάρουμε το εικονίδιο του τσεκαρίσματος στο panel Mode για να ολοκληρώσουμε την εντολή Extrusion.
8. Πηγαίνουμε τώρα σε μια όψη , ας πούμε την Front, από Project Browser και Elevation. Όπως βλέπουμε το στερεό σχεδιάστηκε στην επιφάνεια εργασίας: κάτω επιφάνειας τάβλας.
Θα αλλάξουμε το πάχος της μόνο γιατί δεν είναι το επιθυμητό.
Αριστερό κλικ στη πάνω πλευρά του στερεού. Εμφανίζονται οι λαβές επεξεργασίας όπως βλέπετε στη επόμενη εικόνα:
Αριστερό κλικ και χωρίς να το αφήσετε πάνω κεντρική λαβή και μετακινείται προς τα κάτω μέχρι το RP: πάνω επιφάνεια της τάβλας, όπως βλέπετε στις επόμενες δυο εικόνες:
9. Τελειώνουμε τη σχεδίαση της τάβλας κλειδώνοντας τη κλειδαριά του ύψους
Τσεκάρουμε τώρα αν αλλάζοντας το μήκος, το πλάτος και το ύψος αλλάζει ανάλογα και το στερεό που σχεδιάσαμε.
Κάντε το όπως και στα προηγούμενα μαθήματα:
- Κλικ στο εικονίδιο Family Types από το Tab Modify > panel Properties.
- Στην καρτέλα που εμφανίζεται, δώστε διαφορετικές τιμές στο πλάτος στο μήκος και στο ύψος για να δείτε αν λειτουργούν σωστά. Σημειώνω πως με την αλλαγή του ύψους απλά μετακινείται το στερεό χωρίς να αλλάζει το πάχος του.
10. Σχεδιάσαμε με τα προηγούμενα βήματα το στερεό της τάβλας. Τώρα θα αδειάσουμε το εσωτερικό του. Θα δημιουργήσουμε ένα Void Form, στα όρια των εσωτερικών RP, όπως τις δείχνω στην επόμενη εικόνα:
Βρίσκεστε πάντοτε σε κάτοψη και έχετε τρέχον το επίπεδο εργασίας: κάτω επιφάνεια της τάβλας. Κλικ στο εικονίδιο Void Form
Και στη συνέχεια Void Extrusion
Ενεργοποιούνται τα εργαλεία σχεδίασης, όποτε από το πάνελ Draw επιλέγετε και πάλι το Rectangle και σχεδιάζεται ένα ορθογώνιο στα όρια των RP που έδειξα προηγουμένως.
11. Κλικάρετε και πάλι το εικονίδιο τσεκαρίσματος για να τελειώσετε τη διαδικασία δημιουργίας της Void Form.
12. Πηγαίνετε σε μια όψη και όπως κάνατε με το στερεό σε προηγούμενα βήματα, μετακινήστε τη πάνω πλευρά του Void μέχρι την πάνω επιφάνεια της τάβλας.
Πηγαίνετε σε 3D View για να δείτε το αποτέλεσμα, που το βλέπετε στην επόμενη εικόνα.
Τσεκάρετε και πάλι για να δείτε όταν αλλάζετε τις τιμές πως συμπεριφέρεται. Στη περίπτωση εδώ αλλάζοντας τις διαστάσεις δεν θα πρέπει να αλλάζει το πλάτος του συμπαγούς τμήματος.
13. Σχεδιάζουμε τώρα ένα στερεό στο κενό που δημιουργήσαμε με τον ίδιο τρόπο που δημιουργήσαμε το αρχικό στερεό. Μη ξεχάσετε να κλείσετε τις κλειδαριές. Το αποτέλεσμα το βλέπετε στην επόμενη εικόνα:
14. Στο στερεό του βήματος 12 θα δημιουργήσουμε ένα κενό, όπως κάναμε στα προηγούμενα βήματα για το αρχικό στερεό. Ενεργοποιώντας τη Void Forms και έχοντας αναφορά τα RP που δείχνω στην επόμενη εικόνα σχεδιάζουμε το κενό
15. Το αποτέλεσμα το βλέπετε στην επόμενη εικόνα.
Τσεκάρετε και πάλι αλλάζοντας τις διαστάσεις του μήκους, πλάτους και ύψους για να δείτε αν όλα λειτουργούν σωστά. Με τις αλλαγές το μόνο που θα πρέπει να αλλάζει είναι το εσωτερικό κενό.
16. Σχεδιάστε τέλος και για το τελευταίο κενό ένα αντίστοιχο στερεό. Μη ξεχάσετε να κλείσετε τις κλειδαριές. Το αποτέλεσμα το βλέπετε στην επόμενη εικόνα:
Τσεκάρετε και δω, αλλάζοντας τις διαστάσεις του μήκους, πλάτους και ύψους για να δείτε αν όλα λειτουργούν σωστά. Με τις αλλαγές το μόνο που θα πρέπει να αλλάζει είναι το εσωτερικό στερεό
17. Θα σχεδιάσουμε τώρα τα πόδια του τραπεζιού . Θα είναι τετραγωνικής διατομής, με τη πάνω 0.06 x 0.06 και τη κάτω 0.02x0.02
Πηγαίνετε σε κάτοψη στο Ref. Level. Θα χρησιμοποιήσουμε την εντολή Blend από Home >Forms πάνελ . Ενεργοποιήστε την.
18. Κλικ στη Set από το πανελ Work Plane
Και ορίστε επιφάνεια εργασίας την: Ref. Level
19. Θα σχεδιάσουμε πρώτα τη κάτω έδρα του ποδιού. Χρησιμοποιείστε και πάλι το ορθογώνιο στο Draw πάνελ, δώστε στο Offset τιμή -0.04
20. Και μηδενίστε το Depth αν δεν είναι μηδέν. Επειδή ορίζουμε το ύψος του ποδιού μεταξύ δυο επιπέδων εργασίας δεν μας ενδιαφέρει να ορίσουμε το ύψος εδώ.
21. Σχεδιάζουμε τώρα το ορθογώνιο. Κλικάρουμε πρώτα στο πάνω εξωτερικό σημείο της τομής των εξωτερικών RP και στη συνέχεια στο απέναντι εκ διαμέτρου σημείο.
22. Κλικ στο εικονίδιο Edit Top στο πάνελ Mode
για να σχεδιάσουμε τη πάνω πλευρά του ποδιού.
23. Στο Offset πληκτρολογούμε - 0.02
24. Με τη Set ορίζουμε επιφάνεια εργασίας την: κάτω επιφάνεια τάβλας
25. Σχεδιάζουμε το ορθογώνιο της πάνω πλευράς, χρησιμοποιώντας τα ίδια σημεία που χρησιμοποιήσαμε για το ορθογώνιο της βάσης, όπως βλέπετε στην επόμενη εικόνα:
26. Κλικ στο εικονίδιο του τσεκαρίσματος για να δημιουργηθεί το στερεό του ποδιού
27. Πηγαίνετε σε όψη για να δείτε το αποτέλεσμα που το δείχνω στη συνέχεια:
Τεστάρετε εδώ για να δείτε αν όλα πηγαίνουν καλά. Δώστε τιμές ύψους για να δείτε αν ακολουθεί και το πόδι
Θα αντιγράψουμε τώρα και τα υπόλοιπα πόδια .
28. Θα χρησιμοποιήσουμε τη Mirror
Πηγαίνετε σε κάτοψη και επιλέξτε με ένα Window το πόδι και στη συνέχεια κλικ στην Mirror
29. Με αριστερό επιλέγουμε το κεντρικό RP που θα είναι ο άξονας της Mirror και σχεδιάζεται και το άλλο πόδι
30. Με τον ίδιο τρόπο με άξονα το οριζόντιο RP και επιλέγοντας τα δύο πόδια, δημιουργούμε και τα υπόλοιπα.
Τελειώστε ελέγχοντας αν, με την αλλαγή του ύψους αλλάζουν ανάλογα και τα πόδια.
Κατεβάστε τελειωμένο το 3ο μάθημα
Με ποίηση ξεπεράστε τις απαγοητεύσεις
AlexMil
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου